vivo, akıllı telefon kullanıcılarının kullanım ve satın alma tercihlerini ortaya koyuyor
Akıllı telefon sektörünün lider markalarından vivo tarafından gerçekleştirilen araştırma, Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının kullanım ve satın alma tercihlerine ışık tutuyor. Yapılan araştırmalara göre internetten araştırmadan alacağımız telefona karar vermiyoruz, artık kaliteli içeriklere direkt erişim için dijital platformlara bütçe ayırmaya hazırız.
Teknolojinin hızla ilerlemesi ile vazgeçilmez cihazlarımız haline gelen akıllı telefonlar, günümüzde hayatımızın her alanında birçok ihtiyacımızı karşılayan arkadaşlarımız ve yardımcılarımız haline geldi. vivo, Türkiye’deki kullanıcıların telefon kullanım ve satın alma tercihlerini araştırmak için İzmir, İstanbul ve Ankara’da farklı yaş ve meslek gruplarından orta segment akıllı telefon kullanıcıları ile nicel bir araştırma gerçekleştirdi. 25-45 yaş arası katılımcıların kullanım alışkanlıklarının derinlemesine incelendiği araştırmada çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.
vivo’nun araştırmasına göre, kullanıcılar daha yeterli bir deneyim için genellikle cep telefonlarını değiştiriyor. Araştırmaya katılan telefon kullanıcılarının yüzde 54’ü daha yeterli bir deneyim için cep telefonunu değiştirdiğini söylerken, yüzde 46’sı arıza durumunda telefonunu değiştirdiğini belirtti.
Alacağımız telefona internetten araştırmadan karar vermiyoruz.
Araştırmaya göre her 4 kullanıcıdan 3’ü cep telefonu almak istediğinde internetten araştırma yapıyor. Araştırma karar sürecinde internet üzerinden araştırma yapanlar en çok Youtube’a baktıklarını belirtmektedirler. Araştırma, bu süreçte rastgele bir teknoloji sitesini ziyaret eden veya rastgele bir teknoloji editörünü takip eden bireylerin sayısının çok az olduğunu ortaya koydu. Satın alma işlemi yapmadan önce internette araştırma yapan kullanıcıların en çok ziyaret ettiği site sahibinden.com olurken, cep telefonu fiyat karşılaştırması yapmak isteyenlerin takip ettiği siteler arasında cimri.com ve akakçe.com ön plana çıkıyor. Akıllı telefon markalarının ürün özellikleri ve kampanyalara yer verdiği kendi web siteleri kullanıcılar tarafından neredeyse hiç ziyaret edilmiyor.
Ankete katılan kullanıcıların yüzde 38’i tek bir teknoloji zincir mağazasını fiziksel olarak ziyaret ettiğini, yüzde 38’i ise birden fazla teknoloji zincir mağazasını ziyaret ettiğini belirtti. Yüzde 16’sı teknoloji mağazalarının yanı sıra operatör mağazalarına da gittiğini söylüyor. Araştırmanın ortasında bulunan vivo kullanıcıları özellikle kamera ve tasarımı beğendiklerini söylerken vivo kullanmayanlar tasarımı beğendiklerini vurguluyor.
Akıllı telefonlar daha fazla aile fotoğrafı depolar
Kullanıcılar çoğunlukla arka kamera kullanmakta ve çoğunlukla çocuklarının ve ailelerinin fotoğraflarını çekmektedir. Bunu görüntü, doğa ve ambiyans gibi fotoğraflar takip etmektedir. Özçekimler için kullanılan ön kamera ise araştırmaya göre ikinci planda kalıyor. Araştırmanın ortasında gece ve yemek fotoğrafı çekenlerin yok denecek kadar az olması dikkat çekiyor.
Kullanıcılar artık kaliteli içeriğe doğrudan erişim için bütçe ayırmayı tercih ediyor
In vivo’nun araştırmasında sosyal medya kullanım oranlarına bakıldığında Instagram liderliğini Twitter takip ediyor. YouTube kullanımına bakıldığında YouTube Premium kullanımındaki artış dikkat çekiyor. Kullanıcıların yüzde 65’i, reklam görmeden içeriğe doğrudan erişmek için Youtube premium satın aldıklarını belirtiyor. Ayrıca ücretli dijital yayın platformlarının kullanım oranlarında da ciddi bir artış gözleniyor. Ankete katılanların yüzde 73’ü bir veya daha fazla dijital yayın platformuna abone olduğunu paylaşırken, Netflix bu platformlar arasında ilk sırada yer alıyor.
Bir dönemin televizyon yıldızı artık tanınmadı
Vivo’nun araştırması da akıllı telefonların hayatımıza girmesi ve dijital ortamda içeriklere kolay erişim sağlanmasıyla birlikte televizyon izlenme oranlarında ciddi düşüş yaşandığını ortaya koyuyor. 5 kişiden 2’si (yüzde 40) hiç televizyon izlemediğini söylüyor. Kalan yüzde 60’ın sadece yüzde 13’ü çok az televizyon izlediğini söylüyor. Katılımcılar tarafından en çok izlenen içerikler dizi ve spor programlarıdır. Araştırma ayrıca bir dönem izlenme oranı oldukça yüksek olan Survivor ve Masterchef gibi eğlence programlarının eski popülaritesini kaybettiğini de gösteriyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı